torsdag den 25. marts 2010

Tørretiden er lang....

7 af pallerammerne fik træbeskyttelse i dag. Jeg nåede desværre ikke flere, fordi det tog lidt længere tid at komme hjem end jeg havde regnet med. Bakken åbnede i dag, og det betyder øget trafik på vejene = længere transporttid. Nå...det er jo heldigvis kun én gang om året, og flot ser det jo ud når motorcyklerne kommer kørene i store flokke.

Lige nu venter jeg i spænding på at se hvordan farven på træbeskyttelsen er i tør tilstand. Vi har købt transperant teak, men den så godt nok noget orange ud da jeg malede den på. Forhåbentlig tørrer den flot op!

Rammerne skal bruges til blomsterbede i den ene ende af vores terrasse, og da turen til planteskolen er planlagt til 1. april håber jeg meget at bedene er færdige og på plads inden da. Visionen er, at vi skal have flyttet vores nuværende rosenbed hen i de nye. Lige pt. har vi 6 roser i et metalhøjbed rundt om et piletræ. Det ser super smukt ud, men desværre får tre af roserne for lidt sol, fordi de står i stammens skygge for meget af dagen. Derfor skal vi have skiftet roserne ud med hortensiaer...sådan lidt ala Bree's have 'Desperate Housewives'.

Med så mange pallerammebede skal der selvfølgelig stå noget mere end bare 6 roser, men indtil videre er det ikke fastlagt hvad det skal være.

Og så lige en bonusinfo....I går købte jeg 2 bøger og en snegleskovl på http://www.haven.dk/ og det er allerede ankommet med posten i dag. Det er da expresslevering der vil noget?!! Den ene bog, Politikens store havebog, fik jeg til en spotpris af 99 kr. som medlem af Haveselskabet. Hvis du ikke allerede er medlem, kan jeg varmt anbefale det. Du betaler 495 kr. om året for 11 blade, og muligheden for at købe alle mulige lækre ting til en fordelagtig pris.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar