onsdag den 24. marts 2010

Gør det selv...


I mit 'religiøse' månedsblad ('Haven' fra Haveselskabet), var der i denne måned en artikel om højbede til en billig penge. Et af forslagene var gamle pallerammer som var blevet shinet op. Det så super fint ud, og så appelerede det en hel del til min mani om, at putte ting i kasser og ramme det ind.

Jeg gik derfor på jagt efter de pallerammer, som man tilsyneladende skulle kunne købe brugt til meget få penge. De hjemmesider jeg fandt var enten på virksomheder i jylland, eller også var de lige lovligt dyre (ca. 300 kr. for én brugt ramme) i forhold til det jeg var villig til at betale. Heldigvis arbejder én af vores venner på lager, og da han hørte om min søgen, tilbød han mig fluks at få 11 stk. - 6 små og 5 store - mod omgående afhentning.

I dag havde jeg så endelig vejret med mig, og klargøringen er gået igang. Min søde mand havde slebet samtlige rammer for mig da jeg kom hjem fra arbejdet, så min eneste opgave bestod i at give dem grundingsolie på alle flader. Nogle af dem så noget medtagede ud da vi fik dem hjem, men efter slibning og olie ser de helt nye ud. Nu skal de bare stå i 24 timer og tørre, og så får de træbeskyttelse....

Ingen kommentarer:

Send en kommentar