søndag den 21. marts 2010

Lune dage

Foråret er i luften....det lurer lige om hjørnet. Fuglene synger om det, og årets første myggestik bevidner det. Rundt omkring i haven er de første små løgplanter brudt igennem med lysegrønne toppe, og fine gule erantis er begyndt at sprede sig under hækken. De tulipaner jeg plantede i krukker sidste efterår, strækker sig også en smule op af jorden med fine røde spidser.

I dag er de forspirede kartofler blevet sat i 'groposer' på terrassen. Det er små sække lavet af kraftigt mørkegrøn plast, og med en lille klap nederst på siden. Det er så meningen at man skal kunne tage sine kartofler uden at forstyrre hele planten. Jeg ved ikke om det virker, men jeg skal naturligvis nok opdatere løbende. Sidste år stod de i det ene højbed, men pladsen bliver for trang i år.... Godt nok er der ikke dyrket noget derude endnu (jorden er ikke engang rengjort efter vinteren), men jeg har planer om at forsøge mig med en masse nye grøntsager.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar