tirsdag den 23. marts 2010

Æbler og frø....

De første frø er sat til forspiring i dag, så med lidt held kan jeg forhåbentlig plante dem ud i løbet af maj. Foreløblig står der 12 små potter med ærter, og 6 med tomater. Planen er, at ærterne skal kravle på vores rionet hegn ved terrassen, så jeg krydser fingre for at de alle bliver til noget.

Jorden i køkkenhaven er stadig for kold og for våd til at jeg kan arbejde med den, men jeg håber de næste dages sol kan hjælpe på det.

Det gamle belle de boskoop æbletræ blev også beskåret i dag. Jeg ved godt, at jeg er for sent ude men jeg fandt saven frem alligevel. Jeg håber at jeg med beskæringen, kan få reduceret æblemængden bare en lille smule. Sidste år var det helt overvældende, og det var et mega arbejde at samle dem alle op....og så var der jo selvfølgelig også lige alle turene til fordelerpladsen. Og inden protesterne om at køre æbler på lossen kommer, så vil jeg gerne lige have lov at tilføje, at den lokale rideskole og flere kolleger havde været forbi og samle ind inden.

I år er planen klar....de æbler der kan bruges skal mostes, og resten skal gemmes til vinterfugleføde. Solsorten og andre fugle har været hyppige gæster hele vinteren, og jeg har haft købt frugt og frø til dem hver uge. De penge jeg sparer på frugten kunne jo så måske bruges til et stort foderbræt? Eller måske nogle af de klamme tørrede melorme fra Vivara??

Ingen kommentarer:

Send en kommentar